Pulka i öken?

Check!

Vem det än var som kom på att man skulle åka pulka i öken var ett geni, iallafall om pulkan hade åkt lite snabbare och varit lite bättre. Vi kom nog upp i ca 2 km/h så att säga att vi hade vind i håret hade nog varit att ta i. Och den person som kom på att man ska ha ett snöre längst fram (?!) så kan man hålla i sig? Emm... jag lämnar den frågan obesvarad, fast det var säkert samma person.
Ett tag funderade jag på ifall det skulle gå snabbare att rulla ner. Övervägde starkt den idén när det var Martinas tur att åka. Tur var väl att jag kom på att sand i rumpan inte är en stor hitt.

Klockan ringer, Martina går inte upp. Ingen av oss är speciellt morgonpigga eller hurtiga så att behöva gå upp kl 4.10 är en riktig bedrift, för er som känner mig, ni vet att jag hatar att gå upp tidigt på morgonen, inget jag e stolt över men sa ligger det till. Iallafall vi tar oss upp, in i jeapen och iväg mot öken. Soluppgången var helt otrolig. Sen skulle vi åka pulka... Inte lika otroligt.




Sista stoppet på utflyckten, det fjärde av fyra. (De andra tva stoppen var bara okej, och för att vara ärlig så minns jag bara den ena.) Sista stoppet var Ferry stream. Vi fick gå i vatten upp till anklarna, Koh Tao all over again, men vi höll ut och kom fram till ett litet men ack sa fint vattenfall. Lite sega och trötta var vi men det var en härlig dag.

 

                                   



Bussresan till Dalat var verkligen en bumpy ride. Tror att vi vid några tillfällen på den resan åkte igenom skogen faktiskt inte helt säker, men det saknades en del vägar. Men jag och Martina hade det roligt ända, hon sov (?!) och jag lyssnade på musik. (Jag sov med men det tänker jag inte erkänna för henne.) 
Att summera den färden: En kvinna fick två säten över sig, dem ramlade bokstavligen på henne, trodde hon brutit benet men hon klarade sig. Konstant nedtrampande av Martinas fot, en aning trångt men vi hade i allafall benutrymme för ungefär ett ben, det andra fick vi dra upp och ha på sätet. Helt O.K resa ända.



 


Kommentarer
Postat av: Matilda

hej Jennifer,

Jag och en kompis ska resa i höst och jag undrar hur ni fixade att åka pulka i öknen aktiviteten ( detaljer tack!).

2012-07-02 @ 14:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0